Samburu - Reisverslag uit Samburu, Kenia van Linda Kroes - WaarBenJij.nu Samburu - Reisverslag uit Samburu, Kenia van Linda Kroes - WaarBenJij.nu

Samburu

Door: Linda Kroes

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 Juli 2014 | Kenia, Samburu

van 18 tot 20 juli zaten we met de hele groep in Samburu National Reserve. De rit er naartoe was hobbelig en duurde lang, maar daardoor niet minder gezellig. De weg naar het resort ging door het National Reserve zelf, dus we maakten er gelijk een safari van. We zagen allerlei dieren, waaronder olifanten: supervet! Aangekomen bij het resort kijken we allemaal onze ogen uit, wat een luxe! Na het avondeten duik ik samen met m'n grote vriendin Romy onze hut in. We hebben beiden een chill hemelbed. Tot ongeveer 1 a.m. liggen we wakker en praten we over van alles. Dan besluiten we te gaan slapen. Om 6 a.m werden we gewekt met thee met koekjes. We gaan gezellig op het balkon zitten en kletsen een beetje. Opeens duikt er een sneaky aapje op Romy's schoot en pakt alle koekjes uit haar handen...
Om 06.30 is het tijd om weer op safari te gaan, wederom zien we veel dieren, waaronder een enorme kudde olifanten. De middag brengen we door aan het zwembad: we zonnen en spelen waterpolo. 's Avonds na het eten heb ik het even moeilijk als ik denk aan het feit dat we al bijna naar huis moeten, maar na een goed gesprek met Lisette en na het luisteren naar wat mooie liedjes van Ellen val ik uiteindelijk toch blij in slaap. De ochtend erna kunnen we lekker uitslapen, omdat we niet op safari gaan. Na het ontbijt is er tijd voor wat ontspanning: sommigen gaan nog even zwemmen, anderen nemen uitgebreid de tijd om nog even gebruik te maken van de aanwezige wifi. Na de lunch is het dan toch echt tijd om te vertrekken richting Nairobi Airport.

Linda

Hoi, leuk dat je op mijn reisblog kijkt! Ik ben Linda Kroes. In de zomervakantie van 2014 ga ik, samen met een groep andere jongeren en een aantal mensen van stichting OPIN, een reis maken naar Nyeri in Kenia. We gaan hier ontwikkelingswerk doen: weeshuizen en scholen opknappen, voorlichting geven aan de lokale bevolking over HIV/AIDS en nog veel meer. Zo gaan we ook een aantal activiteiten doen met de kinderen daar. Natuurlijk is er naast het werk ook ruimte voor ontspanningsactiviteiten, bijvoorbeeld een safari!

Actief sinds 13 Juni 2014