Wandelen door de sloppenwijk - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Linda Kroes - WaarBenJij.nu Wandelen door de sloppenwijk - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Linda Kroes - WaarBenJij.nu

Wandelen door de sloppenwijk

Door: Linda Kroes

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Vandaag zijn we met de groep naar de sloppenwijk van Nyeri geweest, heel indrukwekkend. De kindjes waren blij om ons te zien, ze zeiden allemaal "how are you?", superlief. In de sloppenwijk zijn de huisjes zelfgemaakt van alle materialen die je maar kan bedenken: hout, plastic, golfplaten, enzovoort. De vrouwen doen hun was in een rivier dichtbij. De straatjes zijn hobbelige zandpaadjes, en overal ligt afval. Het is je heel moeilijk voor te stellen dat die mensen hun hele leven zo moeten leven, het is zo oneerlijk. Die kinderen daar hebben hier helemaal niet voor gekozen. Het had ook allemaal andersom kunnen zijn. Wij hebben het geluk dat we in ons welvarende Nederland geboren zijn en niet in een sloppenwijk in Kenia. Als je daar geweest bent begin je pas echt te waarderen wat je hebt. Dat was eigenlijk de grote les van vandaag.

Dan iets totaal anders: vanavond gaan we in een cafe Nederland - Costa Rica kijken! Zo veel zin in! We mogen ook samen met de kinderen op school om 7 uur Belgie - Argentinie kijken (sorry, de trema's doen het niet op de computers in het internetcafe) We gaan samen met een aantal Kenianen kijken, en we hebben allemaal wat extra oranje shirts meegenomen om aan hen te geven.

Groetjes uit Kenia,
Linda

• 05 Juli 2014 - 14:24

Esther Noordman:

Hey, lieve Linda
    merk dat jullie genieten van alles. Heel fijn!
    Ja het is onvoorstelbaar voor ons hoe het leven daar is he?
    wat een indrukken doen jullie op! De filmpjes van Aiden zijn erg leuk om te zien.
    Zo krijgen wij beetje mee wat jullie doen.
    Veel plezier vanavond. Hup Holland hup :)
    Groetjes Esther

• 05 Juli 2014 - 15:14

Lonneke Pietersma:

Super wat jullie aan het doen zijn. Veel plezier met⚽️ En nog heel veel mooie ervaringen opdoen. Groet Lonneke

• 05 Juli 2014 - 18:50

Henny Lammerink:

Ha Linda.
    Wat een indrukwekkende verhalen.
    Zie je ook het tegenovergestelde van ons.
    Wat hebben wij het hier goed.
    Ga maar lekker genieten van de voetbal.
    Geniet van je verhalen,liefs van ons.

Linda

Hoi, leuk dat je op mijn reisblog kijkt! Ik ben Linda Kroes. In de zomervakantie van 2014 ga ik, samen met een groep andere jongeren en een aantal mensen van stichting OPIN, een reis maken naar Nyeri in Kenia. We gaan hier ontwikkelingswerk doen: weeshuizen en scholen opknappen, voorlichting geven aan de lokale bevolking over HIV/AIDS en nog veel meer. Zo gaan we ook een aantal activiteiten doen met de kinderen daar. Natuurlijk is er naast het werk ook ruimte voor ontspanningsactiviteiten, bijvoorbeeld een safari!

Actief sinds 13 Juni 2014