Voetbal, gastgezin, hakken en hiken - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Linda Kroes - WaarBenJij.nu Voetbal, gastgezin, hakken en hiken - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Linda Kroes - WaarBenJij.nu

Voetbal, gastgezin, hakken en hiken

Door: Linda Kroes

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Jambo! (Hoi)
YES WE ZIJN 3e! Trots op ons Oranje. Op de dag van de troostfinale zat ik samen met Romy en Alien in een gastgezin. Maaike en Stella zaten een paar huizen verder op. We gingen bij hun kijken, superleuk. Via de app contact houden met de rest van de groep. Van 11 tot 13 juni zaten we dus in de gastgezinnen. Wij zaten in het mooie huis (met normale wc!) van Catherine. Ze woont daar samen met Mary, een wees van 20 jaar. Haar man was 7 jaar geleden overleden. Cath (zo mochten we haar noemen) is een superlieve vrouw en erg gastvrij. De 12e gingen we met een aantal familieleden eten bij "The Golden Gate Hotel", dat was erg gezellig. De 13e heeft Marg ons rondgeleid op haar universiteit. De verschillen met Nederlandse universiteiten zijn erg groot. Na de rondleiding gingen we terug naar de school, waar de hele groep al aan het evalueren was. Die dag daarna heb ik weer gewerkt op de school. Mooi om te zien dat het lokaal waar onze groep zo hard mee bezig is geweest nu al zo ver af is. We konden dus beginnen aan het uitgraven van het klaslokaal ernaast, waar uiteindelijk net zo'n goede vloer moet komen. Heel zwaar werk, maar het hakken met een pikhouweel was wel donders leuk! Vandaag was de dag lekker vol gepland: WE GINGEN HIKEN! Via een bebost en modderig paadje (en soms zelfs geen paadje) kwamen we uit bij een prachtige waterval. Er waren een paar die-hards die het aandurfden om te gaan zwemmen (natuurlijk was ik niet zo stoer ;))
Op de terugweg liep ik achter onze lieve Romy, die niet kon blijven staan en plotseling een stuk naar beneden viel. Gelulkig kon ze zich vastgrijpen en moest ze er zelf ook hard om lachen. (Er was dus tijd genoeg voor een foto). Na het hiken zijn we bij Esther's Rescue Home geweest. Hier vangen ze weeskinderen op, mooi om te zien hoeveel lol die kids hadden met de door ons meegebrachte bellenblaas. Daarna hebben we nog een kijkje genomen bij een health centre in de buurt.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik volgende week gewoon weer in NL zit, ik zou best nog wat langer willen blijven...

Groetjes uit Kenia,
Linda

  • 15 Juli 2014 - 18:23

    Edward:

    Ha Linda en Romy,
    Wat gaaf om jullie verhalen te lezen, goed bezig daar met het opknappen van de school. Ik ben erg jaloers op jullie rastavlechtjes

  • 16 Juli 2014 - 13:20

    Esther Noordman:

    Hey die Lin,
    Weer heel wat meegemaakt zo te lezen.
    natuurlijk hoor ik via app van romy van alles, maar ook leuk om jou
    verhaal te horen. Jullie doen veel goed werk daar en fijn dat er af en toe ook
    tijd is voor ontspanning! Geniet nog even!
    X Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hoi, leuk dat je op mijn reisblog kijkt! Ik ben Linda Kroes. In de zomervakantie van 2014 ga ik, samen met een groep andere jongeren en een aantal mensen van stichting OPIN, een reis maken naar Nyeri in Kenia. We gaan hier ontwikkelingswerk doen: weeshuizen en scholen opknappen, voorlichting geven aan de lokale bevolking over HIV/AIDS en nog veel meer. Zo gaan we ook een aantal activiteiten doen met de kinderen daar. Natuurlijk is er naast het werk ook ruimte voor ontspanningsactiviteiten, bijvoorbeeld een safari!

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 5401

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Kenia 2014

Landen bezocht: