Aftellen! - Reisverslag uit Dalfsen, Nederland van Linda Kroes - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit Dalfsen, Nederland van Linda Kroes - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Door: Linda Kroes

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Juni 2014 | Nederland, Dalfsen

We kunnen nu echt beginnen met aftellen! Nog maar 16 dagen, en dan is het al zo ver: de reis naar Kenia! Maar deze reis bestaat niet alleen uit de reis zelf: er zitten nog een voor- en natraject aan vast. Het voortraject begon eigenlijk gelijk nadat ik wist dat ik mee zou gaan. Het was namelijk de bedoeling dat we per persoon €750 op zouden halen. Dit geld gaat rechtstreeks naar Kenia, naar de projecten daar. Zo wordt het bijvoorbeeld besteed aan verf, om een school mee op te knappen.

Iedereen moest zijn eigen actie's en manieren bedenken om dit bedrag bij elkaar te krijgen. Ik heb met Romy en Merel, twee meiden die ook meegaan, allerlei kerstversieringen gemaakt om te verkopen op de kerstmarkt in Dalfsen. Hiermee hadden we een flink bedrag in the pocket, maar we waren nog niet klaar. Om het laatste beetje bij elkaar te krijgen, hebben we ook nog een stamppot buffet georganiseerd voor vrienden en familie. Na deze twee acties hadden ik genoeg geld bij elkaar.

Maar dit was niet het enige wat hoorde bij het voortraject. Naast het ophalen van €750 sponsorgeld, was het ook de bedoeling om bij 100 mensen tussen de 14 en 25 jaar een enquête af te nemen over hun kijk op ontwikkelingssamenwerking.

Om elkaar wat beter te leren kennen, hebben we met de groep een paar leuke dingen gedaan. We hadden eind 2013 een trainingsweekend in Friesland. Ik zag veel mensen toen pas voor het eerst, maar er was meteen een groepsgevoel. Daarnaast hebben we met z'n allen geschaatst voor de gezelligheid. op 7 & 8 juni ging de groep ook nog kamperen in de achtertuin van een begeleider, maar helaas kon ik daar niet bij zijn.

Ik kijk ontzettend uit naar deze reis, en ik hoop dat ik dingen meemaak tijdens mijn tijd in Kenia die ik nooit nog zal vergeten!

  • 13 Juni 2014 - 14:56

    Nancy:

    Zal aan jullie denken , jullie zijn toppers heel veel plezier en succes gewenst

  • 13 Juni 2014 - 19:49

    Roosm:

    Spannneeeeeeeend

  • 14 Juni 2014 - 17:27

    Lidwien:

    Héél veel succes en vooral plezier dames !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hoi, leuk dat je op mijn reisblog kijkt! Ik ben Linda Kroes. In de zomervakantie van 2014 ga ik, samen met een groep andere jongeren en een aantal mensen van stichting OPIN, een reis maken naar Nyeri in Kenia. We gaan hier ontwikkelingswerk doen: weeshuizen en scholen opknappen, voorlichting geven aan de lokale bevolking over HIV/AIDS en nog veel meer. Zo gaan we ook een aantal activiteiten doen met de kinderen daar. Natuurlijk is er naast het werk ook ruimte voor ontspanningsactiviteiten, bijvoorbeeld een safari!

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 5398

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Kenia 2014

Landen bezocht: